1. Spotkania ze sztuką
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w innowacji pedagogicznej pt. „Spotkania ze sztuką”.
Głównym celem tej innowacji było stworzenie tzw. żywych obrazów. Zadanie uczniów polegało na zrekonstruowaniu dzieła malarstwa, przedstawieniu sceny z autentycznych obrazów postawą, ubiorem i mimiką. Uczniowie poznali wielkich malarzy oraz wybitne dzieła malarstwa polskiego i światowego. Wykazali się talentem aktorskim, a także niesamowitą kreatywnością, aby jak najwierniej odtworzyć wybrane przez siebie dzieła sztuki.
Uczniowie odtworzyli następujące obrazy:
Stanisław Wyspiański – Dwie dziewczynki
Vincent van Gogh – Stary człowiek w smutku,
Jack Vettriano – Śpiewający kamerdyner
Stanisław Wyspiański – Helenka z wazonem
Pierre Auguste Renoir – Portret Julie Manet
Leonardo da Vinci – Mona Lisa
Anna Zawadzka Dziuda – Coctail Party
Danuta Muszyńska – Zamorska – Czarnulka z żółtym kwiatem
Olga Boznańska – Portret dwojga dzieci na schodach
Stanisław Wyspiański – Portret Elizy Pareńskiej
Leonardo da Vinci – Dama z gronostajem
Jean – Baptiste Greuze – Chłopiec śpiący nad książką
Realizowany projekt zainteresował uczniów sztuką i wielkimi malarzami oraz sprawił, że wcześniej nieznane im obrazy stały się rozpoznawane.
Innowacja została przygotowana przez Magdalenę Kawę oraz Magdalenę Gaweł.
2. Reading is my hobby
W roku szkolnym 2021/2022 w klasach I – V była realizowana innowacja pedagogiczna pt. „Reading is my hobby”. Jej celem było wzbogacenie zakresu słownictwa, poznanie literatury anglojęzycznej i autentycznego języka oraz rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
Na lekcjach języka angielskiego zostały wprowadzone słowa kluczowe dla zrozumienia tekstu, a następnie została przeczytana książka anglojęzyczna. Uczniowie odgrywali scenki z książek, odpowiadali na pytania i wykonywali przygotowane do poszczególnych lektur karty pracy utrwalające słownictwo oraz elementy fabuły.
Prowadzone działania przyczyniły się do zdobycia nowych umiejętności przez dzieci, podniesiona została motywacja do nauki języka angielskiego, uczniowie rozwinęli umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem i wzbogacili zasób słownictwa.
Innowacja została opracowana i przeprowadzona przez nauczycieli języka angielskiego: Annę Mikulską, Justynę Honkisz, Urszulę Dziepak oraz Magdalenę Gaweł.